vrijdag 5 oktober 2012

De afrekening


De afrekening

Het gevoel ergens bij te horen
en er absoluut niet bij horen.
Dat gevoel dat groeit,
als een etterend gezwel.
Het welkomstwoord, zo vrolijk. En dan?
Nog even
en het doodzwijgen begint.
Wie is daarmee begonnen?
 
Ik duik in mijn korte
geschiedenis.
De levensloop slingert als zwarte
rook van links naar rechts op de wind
van het geheugen.
 
Soepel zwaaiend
zie ik kleurloze rokjes langer worden.
Nog even kneden van
de schedel voor het inslapen.
De draak stuitert tussen hem
en voor haar. Wie ziet hem
als de Maan schijnt
en zichzelf in oorlogsgebied belicht.
Zo open. Kwetsbaar.
 
Onbegrepen humor vloeit
als hars tussen vingers.
Sneu
velen.

2 opmerkingen:

  1. Mooie diepgang deze, opa!!
    Heb je schrijven een tijdje niet bekeken, maar lijkt wel of je af en toe een andere stijl gebruikt:-)

    Graag gelezen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt helemaal. Ik houd niet van een stijl. Laat me inspireren door het moment. Acties, natuur, cultuur, nieuws en giet dat wel of niet in een andere vorm. Neem soms heel persoonlijke momenten mee. Probeer met woorden te spelen of juist met vormen. En het is niet altijd geslaagd.

      Verwijderen